Julkalendern: Det ofattbara DEL 21

Kapitel 21


 

Glenn vaknade av att mobiltelefonen ringde. Han försökte ignorera det. Det var säkert chefen. Hans enda sovmorgon skulle han säkert gladeligen förstöra. Telefonen tystande. Men Glenn hann inte mer än att ta ett djupt andetag innan telefonen började ringa igen. Han satte sig irriterat upp och drog telefonen till sig. På displayen syntes ett nummer han inte kände igen. Hade chefen bytt nummer kanske?

   Han svarade.

– Är det Glenn?

– Ja, vem är det?

– Ali från pizzan. Jag har fått gig.

– Va?

– Jag ska stå upp! sa Ali.

– Vadå stå upp?

– Men du vet. Vara rolig på scen!

Glenn sken upp.

– Är det sant?

– Ja! På torsdag! Jag ska stå upp innan själva huvudnumret. Jag ska vara rolig om julen. Fatta Glenn! Jag fått ett gig! Och du vet. Jag behöver dig där! Du är min manager!

– Va?

– Men vi sa det! Du är min manager. Du följer med va?

Glenn log med hela kroppen.

– Klart jag följer med polarn! Vilken tid är det? sa Glenn.
– Åtta. Ses vi vid pizzan?

– Ja, jag ska köra buss från tio på kvällen, men det är väl klart innan dess?

– Ja, jag ska stå upp i tio minuter. Du är hemma nio! Vi ses kompis!

– Ah, det gör vi!

När de hade lagt på flinade Glenn för sig själv. Han hade blivit manager och polare på en och samma morgon. Kunde det här vara början på ett nytt, meningsfullt liv? Glenn trodde det.


Kommentarer
Postat av: Åse Ek

Den här julkalendern är suveränt bra. Sara och Hampus, ni har gjort ett enormt bra arbete. Jag har både gråtit och skrattat. Jag väntar spänt nu på slutet.

2010-12-21 @ 20:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0