Julkalender kapitel 16

Kapitel 16

Glenn skrattade så att magen guppade. Ali studsade fram och tillbaka över golvet på pizzerian.

–        Men de är sant! Jag sa: jag vill inte dansa! Men de lyssna inte. Jag va tvungen. Va, titta!

Ali svängde runt på stället och pekade med fingrarna upp i luften. Glenn gav ifrån sig en ny skrattsalva. Han knep ihop ögonen och samtidigt som hans ansikte blev rött rann tårar av glädje ner för hans kinder.

– Du är rolig du, Ali! Du kan köra egna shower! Som alla stå-uppare! De tjänar säkert skitbra! sa Glenn och torkade sig om ögonen.

– Haha! Ja, men pizzan då, vem ska ta den? Vem ska ge dig mat, Glenn?

– Jag ska bli din manager. Jag kommer också bli rik och då skaffar jag mig en kock, svarade Glenn.

Ali nickade gillande.

– Vi kan…

Telefonen ringde. Ali tittade ogillande bort mot den.

– Ah, vi får se! Pizzan behöver mig nu. Måste svara! Ät nu du, sa Ali och släntrade bort till telefonen.

Glenn skrattade lite för sig själv. Pizzeria Latino var kanske inte så bra för kroppen, men för själen gjorde den underverk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0